Regulamin naboru na stanowiska w Korpusie Służby Cywilnej Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie
DECYZJA NR 22/14
Komendanta Powiatowego Policji w Garwolinie
z dnia 18 marca 2014 roku
w sprawie wprowadzenia w życie „Regulaminu naboru na stanowiska w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Garwolinie”.
Na podstawie Zarządzenia Nr 3 Szefa Służby Cywilnej z dnia 30 maja 2012 roku w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej,
Postanawiam :
§ 1
Wprowadzić do użytku służbowego „Regulamin naboru na stanowiska w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Garwolinie” stanowiącej załącznik do niniejszej decyzji.
§ 2
Traci moc Decyzja Nr 84/12 Komendanta Powiatowego Policji w Garwolinie z dnia 28 listopada 2012 roku.
§ 3
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
I ZASTĘPCA KOMENDANTA
Powiatowego Policji w Garwolinie
mł. insp. Marek Niezgoda
Załącznik
do Decyzji nr 22/14
Komendanta Powiatowego
Policji w Garwolinie z dnia
18 marca 2014 roku
Regulamin naboru na stanowiska w korpusie służby cywilnej
w Komendzie Powiatowej Policji w Garwolinie
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin naboru na stanowiska w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Garwolinie, zwany dalej „Regulaminem”, określa procedurę naboru kandydatów na stanowiska w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Garwolinie.
2. „Regulamin” określa czynności od momentu przygotowania naboru do wyłonienia kandydata do zatrudnienia, bez czynności związanych z nawiązaniem stosunku pracy.
§ 2
Ilekroć w „Regulaminie” jest mowa o:
1) Urzędzie - należy przez to rozumieć Komendę Powiatową Policji w Garwolinie,
2) Komendancie – należy przez to rozumieć Komendanta Powiatowego Policji w Garwolinie,
3) Komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć wchodzące w skład Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie wyodrębnione wydziały, komisariaty, sekcje, posterunki oraz zespoły,
4) Biuletynie Kancelarii - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
5) Biuletynie Urzędu - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie,
6) Komisji Rekrutacyjnej - należy przez to rozumieć Komisję powołaną przez Komendanta Powiatowego Policji w Garwolinie do rozpatrzenia ofert i wyłonienia najbardziej odpowiedniego kandydata do zatrudnienia na stanowisku w korpusie służby cywilnej.
§ 3
1. Nabór kandydatów na stanowiska pracy w korpusie służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny.
2. W korpusie służby cywilnej może być zatrudniona osoba, która:
1) jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem ust. 3,
2) korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy,
5) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
3. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku pracy, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną odpowiednim certyfikatem/dokumentem.
4. Jeżeli w Urzędzie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6 %, pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie kandydatów przedstawionych Komendantowi.
§ 4
1. Nabór może być prowadzony w sytuacji:
1) utworzenia nowego stanowiska w urzędzie,
2) powstania wakatu,
3) wystąpienia konieczności zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności członka korpusu służby cywilnej.
2. Przepisów Regulaminu nie stosuje się w przypadku przesunięć pracowników na inne stanowiska w Urzędzie, w tym awansów wewnętrznych.
ROZDZIAŁ II
DECYZJA O WSZCZĘCIU PROCEDURY REKRUTACYJNEJ NA STANOWISKO
W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ
§ 5
1. Decyzję o wszczęciu procedury naboru podejmuje Komendant lub osoba przez niego upoważniona nie wcześniej jednak niż po otrzymaniu pisemnej zgody Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Policji.
4. Komendant Powiatowy Policji w Garwolinie przed ogłoszeniem oferty pracy na wolne stanowisko zwraca się do Szefa Służby Cywilnej o wyrażenie zgody na możliwość zatrudnienia cudzoziemca na danym stanowisku mając na uwadze art. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o służbie cywilnej /Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm./
§ 6
1. Po uzyskaniu zgody od Szefa Służby Cywilnej, Zespół Kadr i Szkolenia sporządza projekt ogłoszenia o naborze na podstawie opisu stanowiska pracy, w oparciu o schemat ogłoszeń opublikowanych w Serwisie Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Ogłoszenie o naborze zawiera w szczególności:
1) nazwę i adres Urzędu;
2) stanowisko pracy, na które prowadzony jest nabór;
3) wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodne z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
4) informację o warunkach pracy na danym stanowisku pracy;
5) zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
6) informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;
7) wymagane dokumenty;
8) termin i miejsce składania dokumentów;
9) proponowane uposażenie .
3. W sytuacji włączenia do struktury komórki organizacyjnej nowego stanowiska pracy, przed wszczęciem procedury naboru opracowuje się opis stanowiska pracy oraz przeprowadza wartościowanie stanowiska, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
4. Ogłoszenie o rekrutacji opublikowane zostaje w Biuletynie Kancelarii, w Biuletynie Urzędu oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym.
5. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia, a dla ogłoszenia o naborze w celu zastępstwa członka korpusu służby cywilnej – nie może być krótszy niż 5 dni od dnia opublikowania ogłoszenia.
ROZDZIAŁ III
POWOŁANIE KOMISJI REKRUTACYJNEJ
§ 7
1. Komisja rekrutacyjna powoływana jest przez Komendanta.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej, wchodzi od trzech do pięciu osób.
3. Komisję Rekrutacyjną tworzą: Przewodniczący oraz od dwóch do czterech Członków, w tym przedstawiciel Zespołu Kadr i Szkolenia oraz osoba/y posiadająca/e doświadczenie pozwalające na ocenę prezentowanej przez kandydatów wiedzy.
4. W pracach Komisji Rekrutacyjnej nie może uczestniczyć pracownik będący małżonkiem lub krewnym do drugiego stopnia albo powinowatym pierwszego stopnia albo pozostający w takim stosunku prawnym lub faktycznym wobec kandydata, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. W przypadku wcześniejszego zatwierdzenia takiej osoby do prac w Komisji Rekrutacyjnej, Przewodniczący składa wniosek do Komendanta o zastąpienie członka Komisji inną osobą.
5. Komisja Rekrutacyjna działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko.
ROZDZIAŁ IV
PRZYJMOWANIE OFERT KANDYDATÓW I ICH WSTĘPNA WERYFIKACJA
§ 8
1. Oferty kandydatów po publikacji ogłoszenia, o której mowa w § 6 ust. 4 przyjmowane są w Zespole Prezydialnym lub przesyłane pocztą na adres Urzędu.
2. Oferty, które wpłyną po terminie (brana jest pod uwagę data wysłania dokumentów) i niespełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu (np. brak wymaganych w ogłoszeniu dokumentów, brak podpisów pod oświadczeniami) oraz niespełniające wymagań koniecznych, nie podlegają rozpatrzeniu.
3. Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
ROZDZIAŁ V
PRACE ZESPOŁU REKRUTACYJNEGO ZWIĄZANE Z BEZPOŚREDNIĄ
WERYFIKACJĄ KANDYDATÓW
§ 9
1. Weryfikacja kandydatów odbywa się w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia określonego w opublikowanym ogłoszeniu jako termin końcowy do składania ofert.
2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje następującymi etapami naboru:
- analiza dokumentów pod względem spełniania wymagań formalnych;
- rozmowa kwalifikacyjna;
- dodatkowe metody selekcji (np. testy).
3. Za zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną osób wytypowanych przez Komisję Rekrutacyjną odpowiedzialny jest Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.
4. W przypadku znacznej liczby osób, które przeszły wstępną kwalifikację lub w związku ze specyfiką stanowiska istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowych metod pozwalających na weryfikację kandydatów, np. test umiejętności, test osobowości, test kompetencji, test predyspozycji zawodowych itp. Wszyscy kandydaci wytypowani do udziału w przedmiotowym teście otrzymują jednakowe zadania. Każde zadanie jest punktowane w skali od 0 do 3 punktów.
5. Imiona i nazwiska kandydatów wytypowanych do udziału w ewentualnym teście jak też zaproszonych na rozmowę kwalifikacyjną stanowią informację publiczną i publikowane są w Biuletynie Urzędu oraz wywieszane na tablicy ogłoszeń Urzędu.
§ 10
1. Za przygotowanie dodatkowych metod selekcji i karty ocen zadań oraz pytań do rozmowy kwalifikacyjnej wraz z kartą oceny odpowiedzi odpowiada Komisja Rekrutacyjna.
2. Załącznik nr 1 do „Regulaminu” określa wzory kart oceny zadań z dodatkowych metod selekcji oraz oceny odpowiedzi z rozmowy kwalifikacyjnej.
§ 11
Po przeprowadzeniu weryfikacji kandydatów Komisja Rekrutacyjna sumuje punkty zdobyte przez poszczególne osoby i na tej podstawie dokonuje wyboru najlepszego kandydata.
ROZDZIAŁ VI
PROTOKÓŁ Z PRAC KOMISJI REKRUTACYJNEJ I DECYZJA O ZATRUDNIENIU
§ 12
1. Komisja Rekrutacyjna po zakończeniu prac opisanych w Rozdziale IV „Regulaminu” sporządza protokół z przeprowadzonego naboru, zawierający propozycję najlepszych kandydatów - łącznie nie więcej niż pięciu, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe. Protokół sporządzany jest według wzoru określonego w załączniku nr 2 do „Regulaminu”.
2. Protokół może być modyfikowany, w zależności od sytuacji, jakie wystąpią w procesie naboru, musi jednak zawierać następujące informacje:
1) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, uszeregowanych od najwyższej wartości punktowej do najniższej wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych o ile do przeprowadzenia naboru stosuje się przepis art. 29a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o służbie cywilnej /Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm./, przedstawianych komendantowi,
2) liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert niespełniających wymogów formalnych,
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru,
5) skład Komisji Rekrutacyjnej.
3. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej przekazuje protokół Komendantowi wraz z dokumentami kandydatów wytypowanych do zatrudnienia.
4. Na podstawie protokołu, Zespół Kadr i Szkolenia niezwłocznie publikuje informację o wyniku naboru w Biuletynie Kancelarii, Biuletynie Urzędu oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym.
5. Zatwierdzony przez Komendanta protokół z przeprowadzonego naboru wraz z załącznikami włącza się do akt osobowych wybranego do zatrudnienia kandydata.
§ 13
Dokumenty kandydatów są archiwizowane zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
§ 14
Jeżeli w ciągu trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, Komendant może zatrudnić na tym samym stanowisku inną osobę spośród przedstawionych kandydatów. Informację o takim zatrudnieniu Zespół Kadr i Szkolenia publikuje w Biuletynie Kancelarii, Biuletynie Urzędu oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym.
ROZDZIAŁ VII
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 15
Wszystkie osoby odpowiedzialne za przygotowanie i przeprowadzenie procedury naboru, w tym osoby wchodzące w skład Komisji Rekrutacyjnej, mają obowiązek zachowania w tajemnicy uzyskanych w trakcie naboru informacji o kandydatach